• شنبه ۱۲ خرداد ماه، ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 973-3784-5
  • خبرنگار : ----
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد:

سیستان و بلوچستان نیازمند 1500 کیلومتر بزرگراه

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: شاخص بزرگراهی کشور احداث 22 کیلومتر بزرگراه برای هر 100 کیلومتر راه شهری است که این شاخص در استان پایین تر از کشوری است و برای هر 100 کیلومتر راه شهری در استان فقط 4 کیلومتر بزرگراه وجود دارد در حالی که حداقل سیستان و بلوچستان به هزار و500 کیلومتر بزرگراه نیازمند است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، مسعود مالکی در بازدید از طرح های راه سازی استان افزود: با توجه به شرایط خاص استان و افزایش ترانزیت کالا از مبادی مرزی و بنادر نیاز است میزان جاده های ترانزیتی سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: چون مسیرهای موجود جواب‌گوی حجم ترانزیت در استان نخواهد بود بنابراین برای پیشگیری از حوادث جاده ای و ایجاد ترافیک در روزهای پر سفر سال باید حجم بزرگراه های استان افزایش یابد که پروژه هایی در این زمینه هدف گذاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در منطقه احداث این میزان بزرگراه حداقل سه هزار و600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به نوسانات ارزی، این میزان می تواند در سال های آینده افزایش داشته باشد اما برای رسیدن به شاخص های کشوری این اعتبار مورد نیاز است .

مالکی تصریح کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک استان در منطقه جنوب و جنوب شرق کشور دو شاهراه اصلی ترانزیت جنوب به شمال و شرق به غرب در استان تعریف شده است که کریدور شمال به جنوب از چابهار آغاز می شود و مسیر ترانزیت چابهار به میلک را ایجاد می کند و طبق برنامه تعریف شده به مشهد می رسد و شاهراه شرق به غرب هم طبق این برنامه از میرجاوه به سمت زاهدان و سپس بم می رود.

به گفته وی، این شاهراه ها سبب افزایش ترانزیت کالا از مبادی مرزی استان می شود و می تواند اشتغال پایدار را به همراه داشته باشد، اما تکمیل این دو شاهراه نیازمند اعتبار است که با توجه به شرایط اعتباری موجود نمی توان برای تکمیل طرح زمانی را اعلام کرد.

مالکی خاطرنشان کرد: میزان تناژ بار در بنادر استان به بیش از 8.5 تن رسیده است و این موضوع افزایش ترانزیت و تردد خودروهای ترانزیتی را به همراه دارد هر چند با راه اندازی خط ریلی چابهار حجم قابل توجهی از بار توسط ناوگان ریلی جا به جا می شود اما میزان تردد خودروهای ترانزیتی در محورهای استان هم می تواند سبب افزایش حجم ترافیک شود .


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: