• دوشنبه ۴ تیر ماه، ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 974-586-5
  • خبرنگار : ----
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

رشد 14 درصدی جذب دانش آموز در خاش

مدیر آموزش و پرورش خاش در شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: در چهار سال اخیر رشد 14 درصدی جذب دانش آموزان را در سطح شهرستان داشته ایم که شرایط کار را دشوار ساخته است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، قاسم کوچکزایی افزود: 37 هزار دانش آموز چهار مقطع تحصیلی در 369 مدرسه مشغول فراگیری علم و دانش هستند و 1900 فرهنگی نیز کار آموزش ها را برعهده دارند .

کوچکزایی جذب نوآموزان و مهارت آموزی و بهره گرفتن از ظرفیت های موجود شهرستان را از اولویت های مهم عنوان کرد که همکاری و مشارکت خانواده و خیران و مسئولان را برای رشد شاخص های تحصیلی نیاز داریم .

وی اهمیت توجه به جبران کمبود نیروی انسانی؛ کیفی سازی و تجهیز و نیز تجاری سازی مدارس و جذب سهمیه های بیشتر پزشکی و قطبی کردن آموزش و هدایت تحصیلی دانش آموزان، تقویت رشته ریاضی و تقویت ستاد کنکور را خواستار شد.:

یارمحمد حسین بر معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: رشد آماری جذب دانش آموزان سبب شده که در جذب نیروهای آموزشی با مشکلاتی مواجه شویم که ضرورت داریم در شورای آموزش و پرورش یک سیاست گذاری باشد و به کیفیت ها و جبران کمبودها توجه گردد .

وی اظهار داشت: در نگهداری معلمان منتقل شده به خاش برای حداقل سه سال اگر تضمینی وجود داشته باشد، بخش بزرگی از کمبودها جبران می شود .

حسین بر ادامه داد: خاش برای قطب علمی شدن منعی ندارد و برای سهمیه های پزشکی و غیره آمادگی داریم ولی برای ارتقای ادارات و نمایندگی ها مجوزهای سازمان استخدامی لازم است .

به گفته وی برون داد کیفیت آموزشها، بالا بردن سهمیه استخدام و جذب نیروی انسانی است .

امامان جمعه تشیع و اهل سنت خاش هم با استناد به آیات و روایات دینی با اشاره به اینکه فراگیری علم و دانش و انتقال دادن آن به سایر مردم از دستورات مهم دینی بوده، بر ضرورت تعلیم و تربیت در جامعه و بهینه سازی آموزشها و نشست های علمی تاکید کردند .

مهدی جمشیدزهی بخشدار نوک آباد خاش بر ضرورت حضور معلمان بومی در مدارس و بالا بردن جذب تحصیلی دختران و نرخ ماندگاری دانش آموزان و مساعدت جهت رفع مشکلات هنرستان گوهرکوه تاکید نمود .

عبدالواسع پاکزاد مدیر آموزش و پرورش نوک آباد خاش هم به ارائه گزارشی در خصوص شاخص ها و کمبودها پرداخت و گفت: در مبحث پوشش تحصیلی فرزندان مردم مشکلاتی در مناطق محروم این بخش وجود دارد که امیدواریم با برخورداری از حمایت های دولت بتوانیم شاخص های تحصیلی را ارتقاء بدهیم .

پاکزاد با اشاره کمبود بالای 45 فضای آموزشی و غیر استاندارد بودن فصاها افزود: در مباحث کنکور و جذب خیران و ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و از جمله ساختمان مرکز شبانه روزی چاه احمد، ساماندهی ایاب و ذهاب فرهنگیان و سنجش نوآموزان به حمایت ویژه دولت نیازمند هستیم .

در این نشست در خصوص توجه به نیازهای دانش آموزان محروم و رفع مشکلات 100 مدرسه تخریبی و دهها کلاس درس، تشکیل مجمع فرهنگیان، بانک اطلاعاتی و تقویم جلسات، رفع مشکلات بی آبی و بهداشت مدارس، فعال سازی مرکز تربیت معلم، تجاری سازی مدارس داخل شهر، ساماندهی انتخابات انجمن اولیاء و مربیان و نظارت بر فعالیت آموزشگاههای غیر انتفاعی، پیشگیری از انحصاری کردن موسسات آموزشی و مراکز تیزهوشان، هزینه های بالای آموزشی مدارس شاهد و گزینش علمی معلمان در مدارس، سنجش کمبودهای آموزشی قبل از شروع فصل آموزشی در مدارس، پیشگیری از اخذ وجه تحصیلی از اولیای دانش آموزان در مدارس تصمیم گیری شد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: