• چهارشنبه ۳ بهمن ماه، ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲
  • دسته بندی : سياسی
  • کد خبر : 9711-285-5
  • خبرنگار : ----
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

معاون استاندار بیان کرد:

توسعه خدمات الکترونیکی از کارکردهای موثر در زمینه رعایت حقوق شهروندی

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس ارزیابی که در سطح کشور از میزان رضایتمندی مردم انجام شده، مردم سیستان و بلوچستان بیشترین رضایتمندی و امیدواری را به نظام و انقلاب داشته اند و حائز بالاترین رتبه شده اند .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، محمد هادی مرعشی در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردمی که بیرون از سیستم اداری هستند احساس تبعیض نکنند و اگر اینگونه است مسئولین بدانند که کارشان ایراد دارد .

وی گفت :عملکرد دستگاه‌های اجرایی به گونه ای است که اکثر مردم از نحوه ارائه خدمات در مجموعه اداری نارضایتی دارند .

وی تصریح کرد: علیرغم همه این مشکلات بر اساس ارزیابی که در سطح کشور از میزان رضایتمندی مردم انجام گرفته مردم سیستان و بلوچستان بیشترین رضایتمندی و امیدواری را به نظام داشته اند.

مرعشی گفت: شاید برخی بگویند که مردم به حق و حقوق شان آگاه نیستند اما من اصلا این موضوع را قبول ندارم، مردم ما در همه نقاط استان از شمال و جنوب استان به حق و حقوقشان آگاهند و در بعضی جاها از برخی مسئولین نیز آگاه ترند و این موضوع را در جلسات و نشست هایی که با مردم داریم و مطالباتی که این مردم دارند به وضوح می بینیم .

محمدهادی مرعشی تصریح کرد: مردم ما مردمی  نجیب ، خوب و ارزشمند هستند که باید تکریم شان کنیم .

وی تاکید کرد: باید دوره های آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی برگزار شود و اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان در راستای پیشگیری از تضییع حقوق آنها انجام شود .

معاون استاندار همچنین توسعه ارتباط با مردم و توسعه خدمات الکترونیکی و فضاسازی و تبلیغات محلی ، روان سازی قوانین و مقررات و تشویق و ترغیب را از  کارکرد های موثر در زمینه رعایت حقوق شهروندی عنوان کرد که باید دستگاهها موظف به اجرای این موارد گردند .

اوکاتی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه اظهار کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی هر ساله در دو حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی مورد ارزیابی قرار می گیرد .

محمد تقی اوکاتی افزود: امسال در راستای این موضوع ۲۶۳ مورد بازرسی توسط ۴ تیم استانی و ۱۹ تیم شهرستانی انجام شده و طی این بازرسی‌ها ۷۸ اداره کل و ۱۸۵ اداره شهرستانی در ۲ هزار و  ۲۲۸ ساعت کاری مورد ارزیابی قرار گرفتند .

وی افزود: بر اساس بازرسی های انجام شده عملکرد دستگاه‌ها در رتبه های عالی، خوب و ضعیف ارزیابی شده و نتایج به مدیران دستگاه‌ها ابلاغ شده است .

اوکاتی افزود: دستگاه‌های برتر در طرح ارزیابی عملکرد معرفی و تقدیر خواهند شد .

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: نتایج این ارزیابی ها از هر دستگاه اجرایی به وزارتخانه مربوطه نیز ارجاع می شود.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: