• پنجشنبه ۲۳ اسفند ماه، ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹
  • دسته بندی : شهرستان‌ها
  • کد خبر : 9712-1890-5
  • خبرنگار : ----
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

شهردار مطرح کرد؛

شهرداری زابل نیازمند بازنگری در نیروهای انسانی است

شهردار زابل گفت: در بدنه شهرداری اکثرا نیروهای قراردادی هستند و نیروهای رسمی و پیمانی که بتوانیم پست های مدیریتی را دراختیارشان قرار دهیم خیلی کم وجود دارند، به محض اینکه نیروی قراردادی را به عنوان مدیر یک مجموعه قرار می دهیم نهادهای نظارتی مکاتبه می‌کنند، براین اساس لیستی از افراد جوان و نیروهای قراردادی که احساس کرده ایم به نفع نظام می توانند کارکنند تهیه شده و به نهادهای مربوطه ارسال گردیده که در صورت تاییدیه از این نهادها، پوست اندازی شهرداری در پستهای مدیریتی آغاز خواهد شد .

به گزارش ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان خمری که در نشست با خبرنگاران در محل شورای شهر زابل سخن می‌گفت افزود: در بازه زمانی ۶ ماهه ای که مسئولیت شهرداری به اینجانب واگذار شده در کریدوری قرار گرفته ایم تحت عنوان بودجه سال ۹۷ یعنی دوستانی که  تا پیش از این بوده اند این دستمایه را آماده کرده اند مانیر به ناچار مجبور به حرکت در این کریدور بر مبنای بودجه بوده ایم، اما دربودجه سال ۹۸ دقیقا یک بودجه ۵ میلیارد تومانی برای جوانسازی ماشین آلات دیده شده است که از این مبلغ ۳ میلیارد تومان آن به صورت وام و ۲ میلیارد تومان آن از محل فروش ماشین آلات پیر و فرسوده خواهد بود .

وی همچنین درمورد تخریب بناهای غیر مجاز نیز گفت: پس از اینکه اقدام عملی انجام دادیم نقشه جامع بازنگری شهر آمد و دلیل این که دولت تصمیم گرفت تا نقشه جامع بازنگری شود این بود که طبق پیش بینی مشاور، جمعیت شهر زابل در سال ۱۳۹۵ یکصد و شصت و نه هزار نفر پیش بینی شده بود اما در عمل، این رقم چیزی دیگر نشان داده شد به گونه ای که جمعیت شهر به ۱۳۹ هزار نفر رسیده بود یعنی آهنگ تهدید و خطر، و در واقع شهر به رشد منفی سوق پیدا کرده بود .

وی ادامه داد: بر این اساس بود که دولت اقدام به گرفتن مشاور کرد لذا شایسته نبود که ما اقدام به تخریب و آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ را داشته باشیم به عنوان مثال اگر موردی ۵ متر تعریض داشت باید بر طبق رای کمیسیون اقدام به تخریب می شد اما بعد از بازنگری به جای ۵ متر دو متر شده بود حالا این تعریض سنگین که قبلاً به ملک مورد نظر داده شده بود ناشی از آن رشد جمعیت بوده اما وقتی جمعیت پایین می آید به توان مالی شهرداری نمی رسد هیچ دلیلی نیست که این همه تعریض بی حساب کتاب صورت گیرد .

شهردار زابل بااشاره به جلسه ای که با دادستان دراین خصوص داشته و برطبق مستندات ارائه داده، ایشان را قانع نموده، گفت: دادستان درهمان جلسه خواست که در نشست با اصحاب رسانه این مطلب اطلاع رسانی شود .

خمری اضافه کرد: آراء کمیسیون که صادر می شود ماموظف به اجرا هستیم اما منتظر ابلاغ طرح بازنگری نقشه جامع هستیم چون برخی جاها " پخ ها" تعدیل شده و برخی جاها " تعریض ها" اصلاح و تعدیل شده است، این موضوع بعد از چندین جلسه که در وزارت راه و شهرسازی انجام شده تصویب نهایی شده اما مامنتظر ابلاغ هستیم و خوشبینیم که تاپایان سال ابلاغ شود، چراکه تعدادی از ساخت و سازهایی که آراء تخریب دارد ممکن است بااصلاح تعربض به جریمه ختم شود وبقیه قابل اجرامی باشد .

وی ادانه داد: اگرقرار بوده ساختمانی ۷ متر درتعریض قرار می گرفته امکان دارد بعد از اصلاح، به ۳ متر تعریض برسد، پس شایسته نیست که ۷ متر تعرزض انجام دهد .

وی در ادامه تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی از ۶۰ درصدبه بالا شهرداری نمیتواند تراکم بدهد چنانچه این عمل اتفاق بیفتد خلاف صورت پذیرفته است .

شهردار همچنین درخصوص کانالهای هدایت آبهای سطحی نیز گفت: متاسفانه در زابل شیب عرضی طبیعی وجود ندارد و بافت خاک زابل به لحاظ لایه های رسی ،سطح ایستابی بسیار بالاست و بارها باتوجه به مشکلات شهرداری نامه ها و مکاتبات متعددی داشته ایم و درخووست بودجه ازبابت مطالعه و هدایت آبهای سطحی به خاطر اینکه فاضلاب اجراشده به نحوشایسته نبوده و یک قسمت از بافتهای شهری هنوز مانده و از آن طرف هم، ۱۱۴ کیلومتر طول، از معابر اصلی شهرکه فاضلاب اجرایی شده توسط لوله های آزبست انجام شده که عمرمفید و انقضای آن سال ۱۳۹۲ بوده است و الان ۶ سال ازعمرمفید این لوله ها میگذرد و خود این موضوع یک تهدید بسیارجدی است که هرلحظه اگربارندگی سنگینی بیاید به یک تهدید بالفعلی تبدیل خواهد شد و اگرباران سنگینی بیاید احتمال اینکه ماتلفات انسانی بدهیم هست چرا که در اعماق زمین عملا یک حفره خالی هست و دیگرلوله آزبستی وجود ندارد .

خمری افزود: بنا به گفته همکاران در آب و فاضلاب هرمتر طول ۵ میلیون تومان هزینه اصلاح شبکه است درحالیکه هیچگونه ردیفی تا کنون محقق نشده است،اکثرمعابراصلی که این لوله ها را دارد هرلحظه میبینیم که در اثر تردد وسایط نقلیه یک دفعه باعث بلعیدن ماشینها می شود توپ هم خیلی محترمانه درزمین شهرداری می آید .

وی ادامه داد:  به گفته کارشناسان اداره آب و فاضلاب زمانی که بارندگی صورت می گیرد به دلیل گرفتگی لوله ها دوسوم این لوله ها دچار گرفتگی لجن شده و قسمتهای مختلف آنهم دچار ریزش شده که باعث انسداد لوله ها گردیده است و گاهی از اوقات مجبوریم که مجوزاصلاح و حفاری بدهیم که این یک بیماری مزمن برای معابر شهر زابل است .

وی ادامه داد: برای مطالعه آبهای سطحی در دوسال قبل ۱۶ میلیارد تومان برآورد هزینه شده اما الان به مراتب بیشتر از اینها بودجه نیاز است و همانطور که قبلا گفته شد شهرداری توان آن را ندارد، ما مکاتبات متعددی در زمینه درخواست هزینه انجام داده ایم ولی هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: