• یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 982-887-5
  • خبرنگار : ----
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان:

نگاه‌های سنتی از روابط عمومی ها خارج شود

جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت ۲۷ اردیبهشت‌ماه روز ارتباطات و رسانه با حضور زینی‌وند معاون سیاسی اجتماعی استانداری، کوثری معاون امنیتی و انتظامی استانداری، افتاده مشاور رسانه‌ای استاندار و جمعی از مدیران روابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، عرب‌پور مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان در این جلسه با بیان اینکه فضای مجازی و آسیب‌ها و مزایای آن مورد توجه مدیران روابط عمومی‌ها باشد، اظهار کرد: قدمت روابط عمومی برای نخستین بار به ایجاد آن در راه آهن آمریکا باز میگردد و ۷۱ سال پیش در شرکت ملی نفت ایران ایجاد شد .

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی به واقع حساس و نیازمند علاقمندی است و باید با سیستم‌های نوین پیش برود، ادامه داد: نگاه‌های و برنامه‌های سنتی باید از روابط عمومی های امروزی خارج شود و روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید ارتباط موثر، مستمر و بروز با مردم داشته باشند .

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: امکانات و خدمات می بایست درست و سریع به سمع و نظر مردم برسد و از طرفی نظرات و انتقادات جامعه نیز توسط روابط عمومی به مدیر مجموعه اطلاع داده شود که اگر غیر این باشد سبب بی اعتمادی مردم به آن مجموعه و دستگاه اجرایی می شود .

عرب‌پور رصد بروز فعالیت‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی و حضور در جلسات و سفرهای مدیر دستگاه‌های اجرایی را یک اصل مهم برای روابط عمومی دانست و افزود: انسجام سازمانی، رصد اخبار، تصمیم‌سازی و پژوهش از ویژگی‌های روابط عمومی امروزی است .

وی با بیان اینکه مدیر روابط عمومی باید اخبار استان و اخبار سراسری را از طریق تلویزیون گوش و رصد کند، تصریح کرد: نوآوری و خلاقیت در روند اجرای برنامه‌های روابط عمومی نیاز ضروری است .

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان یادآور شد: ما به عنوان روابط عمومی خدمتگذاران مدنی مردم هستیم و خلق و خوی ما این است که با شفافیت و صداقت افکار عمومی را مطلع سازیم .

جهانتیغ مدیرکل امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان در این جلسه با اشاره به اینکه روابط عمومی باید تسهیل کننده ارتباط بین مدیر و مردم و بر عکس باشد، افزود: مدیران روابط عمومی ها باید آگاه و هوشیار باشند چرا که اگر گروهی و جریانی بخواهد خدمات و کلیت آن دستگاه اجرایی را زیر سوال ببرد مدیران روابط عمومی باید با آگاهی موضوعات را رصد و توطئه‌ها را خنثی کنند .

وی بیان کرد: احساس ناامنی اجتماعی برای مردم بسیار مخرب است و مباحث امنیتی که در حوزه روابط عمومی و سازمان شما سبب نارضایتی عمومی و درون سازمانی می شود را باید مورد حساسیت و توجه قرار دهید و جهت جلوگیری از تبعات زیان‌بار آن مشورت گرفته و اقدامات سنجیده‌ای انجام دهید .

زینی‌وند معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با بیان اینکه قلم زدن و موضع گیری باید در این استان بیشتر باشد، اظهار کرد: قلم موثر در غیاب روابط عمومی ها و رسانه ها در دست یک عده کانال‌های بی شناسنامه است .

وی بر فعال شدن هر چه سریعتر شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی ها دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد و گفت: این مهم در سال کنونی، سال تحریم و سال انتخابات بسیار حیاتی است .

معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه روابط عمومی جزء اهم یک اداره و سازمان است، بیان کرد: وظیفه شما تکلیف اداری است و روابط عمومی بخش عمده آن اطلاع‌رسانی و تسلط و نفوذ در رسانه ها است .

زینی‌وند با بیان اینکه چالش‌های جامعه بر اساس اخبار و مطالب بی اساس و بی شناسنامه بوجود می آید، اظهار کرد: این مهم باید توسط روابط عمومی‌ها رصد و سواد رسانه‌ای روابط عمومی ها باید درگیر این کار باشد .

وی ایرانی، اسلامی و انقلابی بودن را هویت های افراد جامعه دانست و گفت: هر کس بخواهد این هویت‌ها را خدشه‌دار کند قطعا در راستای اخلال امنیت و آرامش عمومی مردم گام بر می دارد و گروها و کسانی که گفتمان‌های تند و تیز قومی و قبیله‌ای را در کشور بویژه در این استان بزرگ و تیتر می کنند به طور حتم به امنیت و آرامش مردم خیانت می‌کنند .

معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان از رسانه به عنوان اعصاب جامعه یاد کرد و افزود: اگر رسانه ما راحت و آرامش داشته باشد اعصاب جامعه آرامش دارد و روابط عمومی ها باید در راستای آرامش عمومی به بیان واقعیت‌ها و شفاف‌سازی بپردازند .

زینی‌وند قدرت رسانه را به عنوان یک قدرت برتر و سهمگین‌تر و قدرتمندتر از جنگ و قدرت نظامی دانست و تصریح کرد: کار حرفه‌ای و انتقال پیام در رسانه‌ها و روابط عمومی‌های این استان کمرنگ است و باید بیشتر به آنها توجه شود .

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات مهمترین کار کشور است و رسانه‌ها باید پای کار آیند و یاری‌رسان دولت باشند .

در ادامه این جلسه توسعه پژوهی، ساختار سازمانی، اتاق روابط عمومی بخش دولتی و خصوصی، دسته بندی حوزه روابط عمومی در زمینه‌های اقتصادی و  بهداشتی و اجتماعی و ‌...، بازاریابی اجتماعی در حوزه روابط عمومی، همسان‌سازی اطلاعات مدیران و مسئولان روابط عمومی‌ها، پویایی روابط عمومی‌ها و فعال شدن هر چه سریعتر شورای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌های استان از جمله پیشنهادات ارائه شده بود.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: